'המשקפיים' • מברסלב לסאטמר: המהפך של שולי רנד

בעל 'המשקפיים' 2 Comment on 'המשקפיים' • מברסלב לסאטמר: המהפך של שולי רנד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"שלא תעזו להתקרב לשער, אני אסגור לכם את האירוע!", הרעים קולו של ראש צוות האבטחה בהיכל האירועים לאגו בראשון לציון.

היה זה בשלהי שבוע שעבר. מאות חסידים עטורי שטריימלך צבאו על שערי אולם האירועים בו נערכה חתונת סאטמר שהביאה את אלפי בני החסידות למסע ארץ ישראלי. פניו חמורות הסבר ומבטו הבוטח, לצד מכשירי הקשר והאזניות שסבך חוטיהם השתלשל עד למותניו הרחבות של השומר החסון, לא עשו רושם כבד על מאות החסידים, שבבת אחת עקרו את השער ממקום מושבו, ושעטו פנימה אל מול פניו הנדהמות של מי שעד רגע לפני כן סבור היה כי בכוח מילתו יצליח למנוע מהנוכחים להיכנס לחזות בזיו נועם פני רבותיהם.

מחשש לרמיסתם על ידי ההמון, המתינו 'המשקפיים' עד יעבור נחשול גל החסידים הסוער, או אז היטיבו מחלצותיהם, כיוונו את הכובע לנקודת המצח המדויקת המעידה על מיקומו הישר, ופסעו מעדנות בשבילי היכל האירועים. הזכר היחיד שנותר לשער הכניסה ולדרמה שהתחוללה, היו יללותיה של בעלת האולם וזעקותיה על צוות השומרים שהואשם בכך שלא הצליח לעצור בגופו הסתערות חסידית המונית.

אך השתחלו 'המשקפיים' לכיוון מרכז האולם, ונשימתנו נעתקה. אוזנינו תצילנה. למרבה התדהמה, בפני המוני בני החסידות האדוקה שפיזזו על הפרנצ'עס בדביקות, הושמעה ברקע מנגינת השיר "אייכה" – להיטו הגדול של הזמר והשחקן שולי רנד. הייתכן כי ברפרטואר המוזיקלי של החסידות הקנאית נמצאים שירי "עוגעבהים"? האם הרוח הזרה הנושבת בין חולות ראשון לציון הצליחה לחבל בכרם בית ישראל סבא? או שמא בעלי "ההסתרה" שהופקדו על החלק המוזיקלי באירוע רואים לעצמם שליחות להפצת תורת רבי נחמן וחסידיו גם בחורים ובסדקים האפלים שבין טריבונה לארגז סודה מוזנח?

ועד שיענו שאלותינו הקשות ויפתרו לבטינו המייסרים, בחרנו דווקא ליהנות מהופעה מלאה וגלויה של שולי רנד שהתקיימה ברידינג 3 בתל אביב, בשיתוף מרכז שמים לקירוב והחזרה בתשובה. באופן מפתיע, בהופעה זו לא הושר הלהיט הקבוע "אייכה", והיא הוקדשה כולה לזכרו ולשיריו של מאיר אריאל ז"ל, בשילוב מחזמר מרתק.

שולי רנד

וכפי שאתם וודאי יודעים, השבוע, ממש לא היה צורך להגיש מחזמר בכדי להתלבש בתחפושות שונות ומשונות. אורן חזן היה הראשון להופיע בתלבושת ישיבתית בבר המצווה לנכדו של ח"כ גפני. החרה-החזיק אחריו שר הביטחון לשעבר אהוד ברק שהתהדר בתחפושת ראש-ישיבתית בשמחת שבע ברכות לבתו של אלי ישי.

'המשקפיים' לא פה בכדי לחזור על התמונות המפורסמות שאינן צריכות רְאִיָּה, אלא כדי להציג בפניכם נבחרת תחפושות אטרקטיבית בהרבה. הנה למשל הזמר ישראל ורדיגר ואיש מקהלת 'שירה' זאבי פריד מאמצים את שיטת החלפת המלבושים אותה הצענו במדור שעבר, ויוצאים בכך בהידור רב ידי חובת התחפושת.

שרוליק ורדיגר

גם השדרן, הקריין, ואיש 'קול חי' אלעד שבר, בחר לעטות על עצמו איצטלא דרבנן, שלטעמם של 'המשקפיים' הולם אותו לחלוטין, ועליו לאמץ אותם גם לימי שגרה. החיוך הכובש של האיש שמביט משתהה בפניו חמורות הסבר של שבר, שייכות ל: "למאזינים שלום רב, באולפן ישראל בן צבי".

אלעד שבר

גלימתו השחורה של הקלידן יענקי לנדאו התעופפה לה על כנפי צלילי נגינתו הענוגים, ותחתה עלתה עטורת זיו והדר, באקיטשע בוהקת בלובנה.

תמונה 3

ומי אמר שרק יצורים חיים יכולים להתחפש? בבני ברק למשל, גם קירות דוממים עוטים על עצמם תחפושת לקראת ימי הפורים. כזה הוא הקיר הצמוד לחנות 'וקסברגר' ברחוב הלפרין, שזכה לעיטורי אמנות נאים, וכבר הפך לאתר צילומים אליו עולים לרגל המוני תושבים הנהנים ממרקע נדיר במחוזו של נחמש.

IMG_7821 (1)

כשאורן חזן מגיע מחופש לבר מצווה של גפני, ברור שלא תדעו כבר על שום מוזמן אחר, נכבד ככל שיהיה, באשר ההצגה נגנבה (ההצגה, לא הפנלים!) ע"י החזן הראשי למדינת 'הליכוד'. אבל למה שלא תדעו כי גם שר הדתות דוד אזולאי ושר התיירות יריב לוין כיבדו אף הם את האירוע בנוכחותם?

לוין אזולאי

תנועות הפלפול וכובד הראש הניכר היטב בפניו של עיתונאי 'בקהילה' אברהם דב גרינבוים בעת שיחתו עם יושב ראש האופוזיציה בשמחתו של גפני, מעלה לדרגת סבירות גבוהה את האפשרות כי בקרוב נאזין כולנו לתכנית: "הרצוג ואני".

גרינבוים הרצוג

באותו זמן בדיוק בו חגג גפני, במרחק גיאוגרפי זעיר אך במרחק מנטלי רב, נחוגה ברוב פאר והדר שמחת בר המצווה לבנו של העיתונאי ועורך הדין אבי בלום, בהשתתפות צמרת אנשי התקשורת, הוגי הדעות, הפובליציסטים והיח"צ החרדיים (כמקובל במחוזותינו, כל התארים הללו יכולים להיות שייכים לאותו אדם, ללא חשש קל לניגוד אינטרסים). אוויר הרים צלול כמרתפי כתר הרימון הורגש במפגש הפסגה המרגש של בעל השמחה עם אנשי 'קול חי' אבי מימרן ומוטי לביא.

מימרן לביא בלום

ובכדי שמלוא התמונה תהיה נגד עיניכם, קבלו נבחרת נרחבת יותר, המונה את בעל השמחה, מנכ"ל 'קול חי בשביל הנשמה' אבי רוזן, עיתונאי 'משפחה' יוסף יצחק אליטוב, איש המקומות והתנועה הקדושים יוסי שווינגר, יענקי ויו"ט ביכלר, ומי ש'המשקפיים' קראו את טוריו בצעירותם, עוד כשמספר העדשות היה נמוך בהרבה, איש קו עיתונות ינון פלח.

עיתונאים

בזמן שאתם התענגתם על קריאת מדור 'המשקפיים' בליל שישי האחרון, נאלצו בכירי הברנז'ה המקומית להסתפק בחוויה צנועה בהרבה, הלא היא מסיבת יום ההולדת בהפתעה לעורך הדין והיחיד שמעז לחלוק שידור ב'קול חי' עם איש האמת בני רבינוביץ', הלא הוא האיש והאגדה משה אוסטידשר. קשה לתאר לכם את כל ההתרגשות המתוזמנת של כל הנוכחים הרבים במסעדה היהודית בפתח תקווה, כמו גם שולחי הברכות המצולמות – החל מבנימין נתניהו וכלה באברהם פריד – לכן נסתפק בהצהרה כללית: מי שלא היה שם, לא קיים (זה בסדר, אתם נמצאים בסירה אחת עם 'המשקפיים').

מה שלא רבים יודעים, שמאחורי הקלעים של האירוע התחוללה דרמה של ממש. מסיבת יום ההולדת כמעט והפכה למסיבת פרידה כואבת של עורך הדין מתפקידו הנכבד ברדיו 'קול חי', כששעות ספורות לפני האירוע שקלו בכירי התחנה לפטר את האיש ולהחליפו ביואב דיליאון. השגנו לכם תיעוד נדיר ובלעדי של דיון החירום של צמרת הנהלת 'קול חי' שדנה ב"כובד ראש" בגורלו של האיש.

"את יגאל גואטה אי אפשר לקנות אפילו במיליון דולר, הסיכוי היחיד לקנות אותו זה בצלחת צ'ולנט מהבילה", הצהיר עורך הדין למראה אורחו הנכבד טועם מהתקרובת הפולנית שהחליפה את קצפת עוגת יום ההולדת המסורתית. ומי היה שם בכדי לשלות פנינים מפיהם ומכתבם של האורחים ובעל השמחה? – הפוליטי הכל-יכול של 'קול חי' איתי גדסי, והכתב משה ויסברג שגילו אחוות סמארטפונים נדירה.

סלפי קיצוני

גם בחלוף ימים ארוכים מהיפרדות דרכם המשותפת להגשת "מדברים אקטואליה" שלב 'המשקפיים' יוצא בגעגועים אל ימיה היפים – ממשיכים מגישיה דוד חכם ובצלאל קאהן להיות לעזר ולאחיסמך, לתמיכה ומשענת זה לזה. כך למשל כשדוד חכם נעדר מהגשת תכניתו השבועית בערוץ 'הידברות', מיהר קאהן להשלים את החסר בהגשתו הרהוטה והמשובחת.

בצלאל

היעדרותו של חכם ממרקע המסך הביאו את 'המשקפיים' להרחיק נדוד עד ממלכת טראמפ הרחוקה, שם נצפה חכם משוטט בין רחובותיה בהנאה צרופה ובהעלאת זכרונות נוסטלגיים מימיו היפים על אדמת אמריקה.

דוד חכם

ומי שעוד חולק את רחובות התפוח הגדול, הוא עיתונאי 'משפחה' אהרן גרנות, שבלעדי היושרה הטבועה בבסיס נפש 'המשקפיים', יכולים היינו למלא מדור שלם ממעלליו בניכר, אליהם תיאלצו להיוודע בכתבותיו המשובחות שיפורסמו בקרוב.

אהרן גרנות

וכפי הכלל הכלל הידוע 'מגלגלים זכות על ידי זכאי', אינה השי"ת לעיני 'המשקפיים' הזדמנות נדירה לשזוף את פני צמרת עולם החזנות העולמית, כשהם שמחים ונרגשים לפגוש איש את רעהו בחוצות שכונת בורו פארק שבברוקלין. כך נראו החזנים איצ'ה מאיר הלפגוט, בן ציון מילר וישראל רנד.

הלפגוט רנד מילר

מקומם של שלשת המטאורים החזנים בהיכל המוזיקה היהודית צפוי להישאר איתן ויציב, גם כשאל תוכו נכנס בסערה מי שמסומן על ידי רבים כממשיכם הצעיר והסוחף. השבוע סיקר אתר 'קול חי' בלעדית אירוע נדיר שנערך בנמל תל אביב, בהשתתפות צמרת אנשי העסקים והבוהמיה המקומית, שהגיעו להסתופף בצל האדמו"ר מנדבורנה לשעה ארוכה של התעלות וקורת רוח. וכעת, חושפים 'המשקפיים' את קריאות ההתפעלות של המורה הגדול ואיש ירושלים יהורם גאון, למשמע שירת הטנור המדהימה של ההבטחה הצעירה לעולם החזנות, הלא הוא החזן שלמה סלצקי.

השבוע הודיע במפתיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הסגת כוחות צבא רוסיה מסוריה. בשל חוסר רצון להסתבך עם הצנזורה או עם אנשי הק.ג.ב. 'המשקפיים' לא החליטו לבדוק לעומק האם יש לכך קשר לביקורו במדינה של עיתונאי חדשות 2 עמית סגל.

עמית סגל

זה כבר הפך לריטואל קבוע. בכירי 'הליכוד' מסבים בלילות שישי לשולחנות עמוסי מאכלים יהודיים בעיר התורה האוכל והחסידות. מי שמוסר את קיבתו למען המטרה הנעלה הוא איש המטה החרדי במפלגה יעקב וידר, שבשבוע האחרון אירח את ח"כ יואב קיש בשלייקעס.

שלייקס

ואם 'הליכוד' לא בא אל הצ'ולנט, הצ'ולנט מגיע ל'ליכוד'. לרגל יום היארצייט למנהיג המפלגה הבלתי נשכח מנחם בגין, עלה וידר לקברו לתפילה ולישועה.

וידר

כלי התקשורת של חמאס סיקרו השבוע בהרחבה את תפילתו של רב יהודי בגבול רצועת עזה, שלדעת פרשנים מלומדים אחראים לקריסת מנהרות רבות שהם חופרים לכיוון ישראל. חשוב רק שידעו כי את הריסת בתי מחבלים במזרח ירושלים ניתן לזקוף לזכותו של הפוליטי של 'קול חי' איתי גדסי, שסייר עם חיים רמון בכפרים הערביים שבעוטף ירושלים.

איתי גדסי

מעתה אל תאמרו: הסופר והמחנך חיים ולדר, אלא אמרו: הסופר הצלם והמחנך חיים ולדר. כי אם בשבוע כה פורה ועמוס בו חגג את השקת "ילדים מספרים על עצמם 8", הצליח ולדר גם למצוא זמן לתעד את המחנך יוסלה אייזנבך, ראוי הדבר להיצמד לתוארו הרם.

ולדר

'המשקפיים' ישמחו אם כל אירועי הברנז'ה יתנקזו לבר מצוות. והסיבה לכך פשוטה בתכלית. אם מדובר בחתונה, עלינו לברר האם מדובר בחתונת בתו של מפורסם פלוני או שמא בחתונת בנו, עבודת מחקר מעמיקה הנחסכת מאתנו כשמדובר בשמחת הכניסה לעול התורה והמצוות.

זו הסיבה שאנחנו שמחים להציג בפניכם את תיעוד זיו פניהם של הזמר אבי מילר ויו"ר איחוד הצלה סניף כרמל נפתלי רוטנברג, בבר המצווה לבנו של רפי מנת מראשי מערכת הכשרות של שארית ישראל.

אבי מילר

לא ברור האם לצורך הכנת כתבה חדשה או שמא לשם העשרת מאגרי הידע הבלתי נלאה, הסתובב לו העיתונאי אבישי בן חיים ברחובות העיר בני ברק. כך או אחרת, 'המשקפיים' לא יתפלאו אם ימצאו על רכבם מדבקה "קונה חרדים לפירוק".

אבישי בן חיים

גם איש ערוץ 2 נדב בורשטין לא הזניח את הזירה הבני ברקית, ונצפה פוקד את היכלי התורה והתפילה בעיר לצד האיש וה'כיכר' ישראל כהן.

ישראל כהן נדב בורשטיין

בשבוע בו בחרו בזק"א להנציח את זכר הנפטרים ביום החברא קדישא המסורתי ע"י עריכת אירוע יח"צ ראוותני והקדשת חילופי מהלומות מילוליות בין לפיד לליצמן לזכר ההרוגים, ציינו בעיירת פרשבורג שבהונגריה אירוע מרשים וצנוע לטובת מוסדות חסידות פאפא האמריקאית, בהשתתפות ילד הפלא ארי רייך.

ארי

את הקהילה היהודית בלונדון כבש השבוע בסערה הזמר אוהד מושקוביץ, שהופיע במגוון אירועים שלא הותירו אוזן בלתי קשובה לנעימת קולו הייחודי של המטאור הישראלי.

אוהד

ועם כל הכבוד לאורח מישראל, מי שללא ספק מחזיק איתן בתואר הזמר המוביל בלונדון הוא שלוימי גרטנר המקומי. ולמקרה שתהיתם, הנשמה הגדולה של הזמר הלונדוני לא מתבטאת רק בשירתו שובת הלב, אלא מקרינה לסביבתו גם בהתנהלותו האישית. הנה למשל, כשדוד קליגר השיג לגרטנר את מספר הטלפון של חיליק פרנק, השאיר לו גרטנר הודעת תודה עליזה במיוחד:

וכשנשאל גרטנר האם 'המשקפיים' יכולים לזכות את הציבור בשיחה האישית והמלבבת, קיבלנו את התשובה הבאה:

כתב המשטרה הותיק והמשובח של 'קול חי' ומתנדב זק"א בנצי לייזרוביץ, חגג אמש את ז' אדר באתרא קדישא מירון, שם השתתף גם בחלאקה לבן ידידו ירמי ויזל, מתנדב זק"א אף הוא.

בנצי ליזרוביץ

ידיו עמוסות העבודה באולמי החתונות ובאולפני ההקלטות של הזמר מנדי וייס, מיששו השבוע בהתרגשות את מיתרי הגיטרה החדשה שרכש, לאחר שהצליח סוף סוף להגשים את חלומו.

מנדי וייס

משהו בשילוב בין אנרגיות בלתי נדלות לבין חושים מוזיקליים נדירים, מצליח להביא את הזמר והיוצר אלי פרידמן לפסגות של אהדה בקרב חובבי המוזיקה החסידית. כך הצליחה להפוך חתונה שגרתית עליה ניצח פרידמן בקלידיו ובגרונו למיני אירוע הצדעה לדיסק שהוציא באחרונה "שרים ביקב".

אלי פרידמן

תגידו הרבה מזל טוב לאיש כפר חב"ד ובעל משרד פרסום משגשג בפני עצמו יוסי לוין, שהפך השבוע לאבא, עם גיחת תינוקת קטנה וחמודה לאוויר העולם בבית הרפואה. 'המשקפיים' מאחלות ליוסי עוד שנים רבות של נחת ושגשוג בבחינת "ימין ושמאל תפרוצי".

יוסי לוין

'המשקפיים' מודעים היטב למצבם הנפשי כמו גם לדעותיהם הבלתי מקובלות הגורמות לאנשים לא פעם לסובב לעברם אצבע על הרקה או לעקם פרצוף בהבעה של חוסר שביעות רצון. אבל אף אחד מעולם לא הצליח לעשות את זה בחן מתוק כמו ישי לפידות ומנחם טוקר, אותם תפסו 'המשקפיים' בפתח היכל ארנה לקראת כינוס של ארגון זכרון מנחם.

לפידות טוקר

כשסגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן מבקש לקבל את ברכת האדמו"ר הבבא ברוך, זה כרוך בפעלול גופני מרשים שראשיתו השתחלות מדלת רכב הפאר, עובר בהרכנת ראש עד גובה החלון, וכלה ברכינה מפקקת חוליות לעבר ידו של האדמו"ר בהצמדת נשיקת כבוד.

בבא ברוך

וששלמה פולק, נהגו של גפני, לא יקבל חלישות הדעת. כי ביחס לרכב הקודם, הסקודה סופרב בה התחדש השבוע יו"ר ועדת הכספים יכולה להיחשב לרכב צנוע בהחלט.

סקודה

ההערכה הרבה שרוחשות 'המשקפיים' לאיש התקשורת שי קאהן, התעצמה פי כמה כשגילו שכישוריו הלימודיים לא נפגמים כלל מהזאטוט שהחליט להפוך אותו לשמרטף.

שי קהאן

רושם רב תחקוק בלבכם תמונת חסידי האדמו"ר בו פתחנו את המדור, כשהם עושים את דרכם חזרה מהביקור בישראל למעוז החסידות בארה"ב. כן כן. ככה הוגים בתורה בשבתך בביתך, בלכתך בדרך, ובשבתך במחלקה הראשונה.

סאטמר חסידים מטוס



2 תגובות

מיין תגובות